
What works for wellbeing? A systematic review of wellbeing outcomes for music and singing in adults.

Music practice and participation for psychological well-being: A review of how music influences positive emotion, engagement, relationships, meaning, and accomplishment. International Journal of Music Education, Vol.35 Nº 3, pp. Creating unity through celebrating diversity: A case study that explores the impact of music education on refugee background students. WELCH (eds.), The Oxford Handbook of Music Education, Vol.

Inclusion in the community: a study of community music centres in England and Portugal, focusing on the development of musical and social skills within each centre.
#PRACTICA MUSICA REVIEW PROFESSIONAL#
Understanding the wellbeing of professional musicians through the lens of Positive Psychology.

ASCENSO, Sara, WILLIAMON, Aaron y PERKINS, Rosie (2017).Resounding Meaning: A PERMA Wellbeing Profile of Classical Musicians. ASCENSO, Sara, PERKINS, Rosie y WILLIAMON, Aaron (2018).West East Journal of Social Sciences, Vol. Thematic analysis: A critical review of its process and evaluation. Journal of Research in Music Education, Vol. The state of music in secondary schools: The principal's perspective. Los resultados ilustran conexiones con los cinco elementos existentes en el modelo PERMA –emociones positivas, compromiso, relaciones positivas, propósito y logro– y, consecuentemente, evidencian y traen a discusión aspectos positivos de hacer música en conjunto para la mejora del bienestar psicológico en programas escolares. Se realizó un análisis deductivo basado en el modelo PERMA de bienestar.

En el estudio se llevó el análisis temático de los datos recogidos en grupos focales con 65 niños y entrevistas semiestructuradas en profundidad con seis docentes. Con este fin, se investigaron las ideas resultantes de la implementación de un programa musical colectivo con fines socioeducativos que se desarrolló en una escuela primaria de una ciudad española. Este estudio tuvo como objetivo analizar la influencia de la práctica musical compartida en la percepción del bienestar psicológico de niños de educación primaria.
